instantporukeiblog

блог.

Generalna — Autor teodorakrstic @ 12:05

Историја блога

Пре него што је блоговање постало популарно, дигитална “друштва” су имале више форми, као што су Јузнет (Usenet), дописне листе (e-mail) и BBS. 90-их софтвер за интернетске форуме, као сто је ВебЕкс, покренули су конверзацију преко тредова (threads), нешто налик на форуме за које знамо данас.

Период од 1994-2001

Модерни блог је еволуирао од онлајн дневника, где људи могу да пишу податке из свог приватног живота. Већина оваквих писаца назива себе новинарима. Џастин Хол, који је почео да води блог 1994. године као студент на колеџу, данас се води као један од првих блогера.

Први блогови су били самостално сређиване компоненте обичних веб-сајтова. Међутим, напредак „алатки“ за сређивање веб садржаја омогућило је да се блогови поређају по хронолошком реду, што је и допринело популарности и ширењу блог популације. На крају, то је допринело развитку блога онаквог каквог га данас знамо. Блог може бити хостован преко посебних блог хостинг сервиса, или може бити покренут преко одређеног блог софтвера, као сто су ВордПрес, Блогер, Мовајл Тајп или ЛајвЖурнал, или преко веб хостинг сервиса, као на пример Дримхост.

Термин „веблог“ је први увео Жорн Баргер 17. децембра 1997. године. Скраћену верзију, „блог“, је први применио Петер Мерхолз, који је у шали реч „weblog“ раздвојио у фразу „we blog“ (ми блогујемо) и тако је и настао глагол „блоговати“ што значи „уређивати неки блог или писати коментаре на истом“.

После лошег старта, блог нагло добија популарност; сајт Ксанга, који је покренут 1998., је имао само 100 блогова крајем 2000., док је тај број крајем 2006-те износио више од 25 милиона блогова.

1999. година је била прекратница за развој блога, јер је тада објављено неколико „алата“ које су усавршили коришћење блога:

  • Опен Диари покренут је у октобру 1998. године, и убрзо имао неколико хиљада „дневника“. Иновација коју су увели је коментар читаоца, и ту су били први блогови где су читаоци могли да остављају коментар на пишчев блог.
  • Брад Фицпатрик покреће ЛајвЖурнал у марту 1999. године.
  • Еван Вилијамс и Мег Хоурихан покрећу сајт Блогер у Августу 1999. године (купљен од стране Гугла (Google) у Фебруару 2003. године)

Период од 2001-2004

Утицај блога и комуникација са широм популацијом током 2001. године изузетно брзо расте. Увидевши да блог има одређени утицај у друштву током 2001. доста америчких политичара покреће своје блогове у којима разговара са „обичним“ људима и њиховим проблемима. Током 2002. године настаје ДејлиКос (Daily Kos), који је до данас израстао у један од најпосећенијих блогова, са просечном посећеношћу од око милион посета дневно.

Иако владају предрасуде да је блог један вид савременог трачарења, блогери понекад износе кључне проблеме на видело јавности, и натерају медије да се позабаве тим проблемима. Мада, већина блогова таквог типа најчешће коментарише одређене вести које су се појавиле у медијима. јавља се и друга врста блогова, такозвана експертска, где експерти из одређених области пишу о одређеним проблемима у друштву.

Период од 2004 – садашњост

Почев од 2004. године блогови се на Западу масовно употребљавају као политичко средство, најчешће као вид политичке кампање и за придобијање гласова „блогерске популације“. Мериам-Вебстеров речник је објавио да је „блог“ реч 2004. године!

Задњих година блогови узимају улогу „разоткривача истине“, отворају теме о којима многи не желе да причају, тако да су блогови постали на неки начин и „скандал мајстори“. Треба поменути да се блоговима, током страшног цунамија у Шри Ланци и јужној Индији, обавештавало о кризним подручјима и о томе где је помоћ неопходна. Исто се догодило и током урагана „Катрина“ који је опустошио Њу Орлеанс. На блоговима су се тада појављивале информације којих није било по електронским медијима.

Током 2005. године већина медијских гиганата попут Гардијана и BBC-а покрећу блогове на својим сајтовима, које воде њихови најистакнутији новинари.

Историјат блога у Србији

Први блогови у Србији настали су током 2003. године. У том периоду, одређени број ентузијаста кренуо је са креирањем блогова на сопственој веб адреси, а кренуло се и са отварањем блогова на бесплатним блог сервисима у Хрватској.

Према истраживању компаније Фокус из новембра 2007. године, преко 8 одсто становништва у Србији прати блогове. Процењује се да је у Србији до краја 2007. године било преко 10.000 блогова, а до краја 2008. године преко 20.000 блогова. Крајем 2009. године у Србији је било преко 50.000 блогова, а у 2011. години процена је да постоји више од 100.000 блогова. Србија је држава која у региону има највише блогова на самосталним веб адресама.

Типологија блогова

Типологија блогова је дисциплина која покушава да каталогизује блогове према специфичности теме коју покрива. Поједини блог алати омогућавају категоризацију текстова, док су други писани са одређеном сврхом. Најчешћа појава су неодређени блогови који залазе у разне теме. Када су медији и уређаји у питању, постоје фотоблогови, моблогови (блогови писани са мобилних телфона, личних дигиталних асистената - ПДА). Поред личних постоје и копоративни блогови, блогови великих организација, институција, факултета. Познати блогови овог типа имају корпорације Гугл, Нокија, Мајкрософт, Дел.

Машине за претраживање блогова

Постоји неколико машина за претраживање блогова, као што су блогдигер (blogdigger), фидстер (Feedster) и Технорати (Technorati). Према Технорати извору, машини за претраживање блогова, крајем новембра 2006. године било је регистровано преко 62,4 милиона блогова.

Популарност блогова

Велики пораст блогови могу захвалити паду интереса за масовне медије. У Сједињеним Америчким Државама, гледаност националних ТВ мрежа и читаност штампаних медија је у знатном паду. Карактеристично је да се публика окренула већем броју кабловских канала, а издаваштво је кренуло у смеру микро публикација.

Непрофитни аутори као и аутори на почетку свог стваралачког рада често се занимају за сарадничке пројекте у које се убрајају и блогови.

Блогерска етика

Блогери врло често наступају као интересна група. Чест је обичај остављања коментара, најчешће мећусобне похвале истомишљеника. Али, постоје, као и код електронске поште, блогерски спамови, непожељан садржај који није у складу са темом блога. Напредни сервиси на Вебу, имају спам-филтере који спречавају комерцијалне и коментаре који нису у складу са темом блога.

Што су блогери утицајнији, њихов начин креирања блогова приближава се стандарма етичности у класичним медијима. Углед блогера стиче се након дужег времена активности, и таквим блогерима није у интересу да остварени квалитет угледа прокоцкају не-етичким блоговањем.

Поузданост информација на блогу

Индивидуални блогови често представљају трач рубрике које преносе безначајна догађања, гласине и личне ставове. Како најчешће немају уредништво, већ се ради о лаицима који самостално износе теме које су интересантне њима и уској групи истомишљеника, јавно мњење блогове често сматра неозбиљним. Због раста популарности блогова у последњих неколико година, све је већи број стручњака из различитих области који праве веома квалитетне блогове.

Озбиљни колаборативни пројекти често не заостају за масовним медијима у својој ажурности. У тзв. озбиљној, често жутој штампи понекад се преносе полуинформације изнесене на блоговима, што упућује да овај информативни састав понекад има знатни утицај. На блогу се бележе и пропаганде активности, на пример политичке кампање. Са друге стране, једноставно (и често бесплатно) креирање блога омогућује лако тестирање да ли одређени пројекат може успети на вебу или не.

У последњих неколико година појављује се све више професионалних блогера, односно особа који живе искључиво од писања блога. Раст утицаја блогова, као и пораст броја веома поузданих и утицајних блог локација, може се видети и по томе што најутицајнији класични медији на интернету имају своје блог секције, које су често и посећеније од уноса класичних вести. Разлог за то је много мање формална структура професионалних блогова и персонализована комуникација.

Окупљања блогера

У свету су популарна окупљања особа које креирају и читају блогове. У Србији се од 2007. године редовно се одржава годишње регионално окупљање блогера под називом БлогОпен.


b.

Generalna — Autor teodorakrstic @ 11:59

blogg.

Generalna — Autor teodorakrstic @ 11:58

ipib.

Generalna — Autor teodorakrstic @ 11:52

1. Инстантпоруке

  • 2.У данашње време брза и добра комуникација је основ доброг споразумевања.Слање истовремених порука(енг. instant messaging)облик је комуникације уреалном времену, измеђудвоје или више људи, причему та комуникацијаподразумева брзу разменукратких порука међу њима.
  • 3.Захтеви:-Постојање одговарајућег програма-Успостављена веза између рачунара-Корисници морају бити истовремено поред рачунара
  • 4.Популарни програми• AIM• Google Talk• ICQ• Pidgin• Skype• Trillian• Windows Live Messenger• Yahoo! Messenger
  • 5. Корисне адресе• http://www.google.com/talk/ (ГуглРазговор )• http://www.icq.com/ (ICQ)• http://messenger.yahoo.com/ (Yahoo! Messenger)• http://download.live.com/messenger (MS Messenger)
  • 6. Блог
  • 7. Блог (скраћено од веблог, од енг.Web,log) је вебсајт на који уносите својазапажања и коментаре на појаве окосебе. Блог може садржати слике, као ивидео записе. Блогери су особе које пишублоогове, односно воде своје дневникена интернету.
  • 8. Типологија блоговаТипологија блогова је дисциплина која покушава дакаталогизује блогове према специфичности теме којупокрива.Када су медији и уређаји у питању, постојефотоблогови, моблогови (блогови писани са мобилнихтелфона, личних дигиталних асистената - ПДА).Поред личних постоје и копоративни блогови, блоговивеликих организација, институција, факултета.Познати блогови овог типа имају корпорације Гугл,Нокија, Мајкрософт, Дел.
  • 9. Обавезно посетите блог Дарко Василић – Настава http://darkovasilicnastava.wordpress.com/
  • 10. Претраживање блогова
  • 11. Корисни линковиБлог портали• www.blogger.com• wordpress.com• www.blog.rsПретраживачи блогова• blogsearch.google.com• www.blogsearchengine.com• www.blogsearch.com
  • 12. ФорумПојам дискусије и коментара на Интернету
  • 13. - Некада у римско доба форум је представљао трг на којем су се људи окупљали и размењивали ставове.- Данас форум представља место окупљања на Интернету са истом наменом
  • 14. http://forum.burek.com/
  • 15. http://forum.krstarica.com/
  • 16. http://www.elitesecurity.org/
  • 17. http://www.srbijauzivo.rs/
  • 18. Чланство у форумима Многи форуми омогућавају нерегистрованим или анонимним посетиоцима читање дискусија, али за активно учествовање потребна је регистрација. Регистровани чланови могу да поставе нове теме, одговарају на постојеће и шаљу међусобно приватне поруке.
  • 19. Форуми и бонтонСваки форум има својаправила о коришћењу(бонтон).У већини случаја, уколикосе не поштују,модератори ће појединимчлановима забранитидаље учествовање удискусијама.

  • blog.

    Generalna — Autor teodorakrstic @ 12:57

    Blog ili veblog cini niz hronološki organizovanih unosa teksta, koji se prikazuju na veb-stranicama ), putem automatizovanog softvera koji omogucuje veoma jednostavno kreiranje i vodjenje bloga.

    Tipovi unosa mogu varirati ne samo po svojoj temi i obimu vec i po formatu. Tako postoji veliki broj veblogova ciji su unosi u tekstualnom formatu (poput vesti, beleske, rasprave). Takodje, postoji veliki broj blogova gde je unos fotografija, skica ili neki drugi graficki rad, adresa ka nekom zanimljivom sadrzaju na internetu i tako dalje.

    Veliki deo blogova omogucava svojim posetiocima da napisu svoj komentar na unose na taj nacin stvarajuci male zajednice koje diskutuju na teme kojima se blog bavi. Zbog toga su se blogovi vremenom razvili u siroko rasprostranjen nacin komunikacije na Internetu, izmedju autora (ili grupe autora) i posetilaca bloga. Blog omogucava komunikaciju na laksi nacin nego na forumima ili putem e-poste. On omogucava da svako na jednostvan nacin iskaze svoje misljenje na Internetu, bez posebnih tehnickih znanja.

    Blogove može pisati bilo ko. Medju poznatiji blogerima koje valja izdvojiti su premijer Australije  Dzon Hauard, zatim osnivac najveceg Internet aukcijskog sajta I-bej Pjer Omidijar,popularni britanski kuvar Dzejmi Oliver.  Među popularnim blogovima je i onaj američkog predsednika koji ih ima dva. Ugledni britanski list Gardijan dodeljuje svoje godisnje nagrade za najbolje britanske blogove.


    skype.

    Generalna — Autor teodorakrstic @ 12:48

    instant poruke i blog.

    Generalna — Autor teodorakrstic @ 21:59

    Da bi bilo moguce slanje instant poruka mora da bude zadovoljeno : 

    - oba korisnika moraju da imaju isti program za istant poruke,

    - moraju da istovremeno budu na vezi ( skype, messanger, facebook )

    Blog je web sajt na kome korisnik moze postavljati svoje komentare na pojave oko sebe. Kao i svaki sajt na njemu se mogu postavljati tekstovi, slike, video zapisi.  


    Istovremene poruke.

    Generalna — Autor teodorakrstic @ 08:57
    Slanje istovremenih poruka oblik je komunikacije u realnom vremenu, izmedju dvoje ili vise ljudi, koja se bazira na napisanom tekstu, govoru ili video-konferencijama.

    Čestitamo

    Generalna — Autor teodorakrstic @ 18:03
    Ukoliko možete da pročitate ovaj članak, uspešno ste se registrovali na Blog.rs i možete početi sa blogovanjem.

    Powered by blog.rs